Városlista
2025. szeptember 13, szombat - Kornél

Hírek

2012. Május 21. 14:01, hétfő | Belföld
Forrás: OrientPress

Többet kell fizetni a repülőjegyekért, ha az unión kívülre akarunk utazni

Többet kell fizetni a repülőjegyekért, ha az unión kívülre akarunk utazni

Jelentősen visszaesett azokon a repülési útvonalakon a forgalom, amelyeken eddig a Malév repült, illetve a kétoldalú légügyi egyezmények értelmében itteni szolgáltatóként csak az egykori légitársaság repülhetett.

Ezek Unión kívüli célállomások. Ez az állapot egy ideig még változatlan marad, ugyanis az útvonalakat csak abban az esetben veheti át új légitársaság, ha a Malév engedélyeinek visszavonása jogerőssé válik - írja a Magyar Hírlap.

Bonyolítja a helyzetet, hogy az új jogosítványokat magyar légitársaság veheti át. Járatbővítésre ugyanakkor olyan formán is lehet számítani, hogy a fogadó ország légitársasága indít a jelenleginél több repülőgépet. A Nemzeti Közlekedési Hatóság légügyi hatóságának illetékese azt közölte a lappal, a Malév helyét kitöltő társaságok új célállomásaikat vélhetően a következő menetrendi időszakban, azaz legkorábban októberben tudják majd meghirdetni. A hatóság, illetve a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium az elmúlt évtizedekben megkötött összes kétoldalú egyezményt felülvizsgálja.

A gyakorlatban viszont addig hatalmas űr tátong a magyar polgári légi közlekedésben, ami megmutatkozik a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér forgalmában is. Hardy Mihály, a repülőteret üzemeltető Budapest Airport kommunikációs vezetője azt mondta: a Malév februári leállása az EU-n kívüli célállomások esetében leginkább négy, jelentős forgalmú útvonalon éreztette hatását. Moszkvába, Kijevbe, Tel-Avivba és Isztambulba közlekedett a legtöbb utas Budapestről az EU-n kívüli célállomások esetében, és ezeken az útvonalakon a legnagyobb forgalmat a Malév bonyolította le. Mivel ezekben az esetekben nincs kijelölt magyar szolgáltató, csak a partner ország légitársasága maradt, amelyik vagy nem tud, vagy nem akar kapacitást bővíteni. A repülőtéri forgalomban ez úgy mutatkozik meg, hogy csökkent az utasszám – ha ez az állapot egy évig a jelenlegi szinten maradna, a négy város esetében kétszázezer utassal csökkenne a forgalom –, a jegyárak pedig a Malév leállása óta, mivel nincs verseny a légitársaságok között, harminc százalékkal emelkedtek. Ugyanakkor olyan útvonalakra, amelyeket eddig csak a Malév repült, nem „jelentkezett” más légitársaság.

OrientPress Hírügynökség

Ezek érdekelhetnek még

2025. Szeptember 13. 09:27, szombat | Belföld

Ejtőernyős gyakorlattal folytatódott az Adaptive Hussars 2025

Ejtőernyős ugrást hajtottak végre a Különleges Műveleti Parancsnokság katonái pénteken a Várpalota határában lévő nullponti lő- és gyakorlótéren.

2025. Szeptember 13. 09:26, szombat | Belföld

Lázár János részletes, szigorú és őszinte vizsgálatot kért a magyarkúti vonatbaleset ügyében

Minden részletre kiterjedő, \"szigorú és őszinte vizsgálatot\" kért a MÁV vezetésétől a Magyarkút megállónál péntek reggel történt vonatbaleset ügyében az építési és közlekedési miniszter.

2025. Szeptember 13. 09:24, szombat | Belföld

Orbán Viktor: a háborús fenyegetettség közvetlen

A Lengyelországot ért szerdai dróntámadás példázata annak, milyen veszélyes körülmények között élünk nap mint nap, a háborús fenyegetettség közvetlen

2025. Szeptember 12. 07:23, péntek | Belföld

Agrometeorológia: az Alföldön csak lassan mérséklődik az aszály

A hét első felének esői, záporai sokfelé adtak alapos öntözést, de a Duna-Tisza közének déli felén továbbra is igen száraz a talaj.