Hírek
2011. Október 24. 14:21, hétfő |
Belföld
Forrás: MTI
Mindenhol elektronikusan fizethetünk?

A kormány október 20-án az Elektronikus Fizetési és Elszámolási Rendszer (EFER) működéséhez szükséges intézkedésekről döntött.
e szerint haladéktalanul lehetővé kell tenni, hogy a pénzforgalmi szolgáltatók és az ügyintézést biztosító szervezetek minél gyorsabban csatlakozhassanak az EFER-hez, s átfogó hatásvizsgálat készítését is elrendelte – derül ki a Magyar Közlöny 123. számában közzétett kormányhatározatból.
A kormányhatározat szerint a nemzetgazdasági miniszternek – a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV), valamint a Közigazgatási és Elektronikus Közszolgáltatások Központi Hivatala bevonásával – haladéktalanul lehetővé kell tennie a pénzforgalmi szolgáltatók minél gyorsabb csatlakozását az EFER-hez. A kormány elrendelte továbbá, hogy 2012. január 31-ig készüljön átfogó hatásvizsgálat az elektronikus fizetés bevezetésének lehetőségéről valamennyi ágazatba tartozó – hatósági vagy nem hatósági – ügyintézés, valamint elektronikus közszolgáltatás vonatkozásában. A hatásvizsgálat elkészüléséért valamennyi miniszter felelős.
A hatásvizsgálatnak fel kell tárnia, hogy az EFER igénybevételével teljesíthető fizetés milyen ügytípusok, illetve fizetési összeghatárok esetében indokolt, összevetve az EFER igénybevételével, illetve az a nélküli fizetések felmerülő költségeit, figyelembe véve a lakosság és a vállalkozások adminisztratív terheinek csökkentésével kapcsolatos kormányzati vállalásokat. A hatásvizsgálatok értékelése alapján a nemzetgazdasági miniszternek a közigazgatási és igazságügyi miniszter bevonásával jelentést kell készítenie a kormány részére 2012. február 29-ig.
A kormány döntött arról is, hogy a jelentésben tett megállapításokban érintett miniszterek tegyék meg a szükséges lépéseket az ügyintézést biztosító szervezetek EFER-csatlakozása érdekében, ideértve az ágazati jogszabályok felülvizsgálatát is. Ennek határideje 2012. május 1. A határozat a közzétételét követő napon lép hatályba.
A Kormányzati Informatikai Fejlesztési Ügynökség (KIFÜ) május 30-án jelentette be, hogy az okmányirodákban is használható központi elektronikus fizetési és elszámolási szolgáltatást hozott létre, amelyet első lépésben az okmányirodák és a NAV vettek használatba. Az állampolgárok a szolgáltatás révén azonnal tudnak fizetni például ügyintézéskor.
A projekt 2008-ban kezdődött, a munkában a Magyar Államkincstár, az okmányirodák, az adóhatóság és a fejlesztési minisztérium is részt vett. A projektet az Európai Unió és a magyar állam 3,986 milliárd forint támogatásából valósították meg, a rendszert a Getronics Magyarország Kft. fejlesztette és építette ki. A központi fizetési szolgáltatást az államkincstár üzemelteti, a rendszer pénzügyi szolgáltatója az OTP Bank – ismertették még májusban.
MTI
Ezek érdekelhetnek még
2025. Június 13. 06:36, péntek | Belföld
Agrometeorológia: folytatódik a csapadékszegény időjárás
Folytatódik a csapadékszegény időjárás, az ország túlnyomó részén tovább szárad majd a talaj és az aszály fokozódására lehet számítani - írta a HungaroMet zrt. csütörtöki agrometeorológiai elemzésében.
2025. Június 13. 06:35, péntek | Belföld
MÁV-vezérigazgató: a Siemens által szállított valamennyi sorompó teljes körű átvizsgálása indult
A Siemens által szállított valamennyi magyarországi sorompón karbantartási és üzemeltetési auditot végez a cég, amely a jövő hét közepéig tart
2025. Június 12. 07:32, csütörtök | Belföld
Szijjártó Péter: Brüsszel foghatja a fejét, miközben az amerikaiak és a kínaiak megállapodtak egymással
Magyarország számára jó hír az amerikai-kínai kereskedelmi megállapodás véglegesítése, Brüsszel viszont foghatja a fejét - írta Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter szerdán a Facebookon.
2025. Június 12. 07:31, csütörtök | Belföld
Polt Pétert választották az Alkotmánybíróság elnökévé
Polt Pétert választotta az Alkotmánybíróság (Ab) elnökévé szerdán az Országgyűlés, új legfőbb ügyésznek pedig Nagy Gábor Bálintot választották meg.