Hírek
2013. December 03. 07:43, kedd |
Helyi
Forrás: MTI
Könnyebben értsük a közgyűjteményeket - konferencia Szentendrén
A közgyűjtemények szövegértést fejlesztő lehetőségeiről, a látogatókat segítő szövegekről és egyéb múzeumpedagógiai példákról zajlik konferencia a napokban Szentendrén.
Egyebek mellett a közgyűjtemények olvasást és szövegértést fejlesztő lehetőségeiről, a látogatókat segítő szövegek szabályrendszeréről és kipróbált múzeumpedagógiai példákról tanácskoznak Szentendrén hétfőn és kedden az ötödik országos múzeumpedagógia konferencián.
A szentendrei Szabadtéri Néprajzi Múzeum (SZNM) Múzeumi Oktatási és Képzési Központja (MOKK) által indított és hamarosan lezáruló Múzeumok Mindenkinek Programról szólva Cseri Miklós, az SZNM főigazgatója kiemelte: a magyar múzeumi élet egyik legnagyobb szabású európai uniós pályázatáról van szó, melyhez mintegy 440 millió forintos támogatást nyertek.
A főigazgató elmondta: a kétnapos konferencia tematikája rendkívül aktuális kultúrafinanszírozási és szakmai tekintetben is. "A szféra működőképességéhez elengedhetetlen új módszerek, új kilábalási lehetősége megtalálása" - fogalmazott, hozzátéve, hogy a mostani tanácskozás központi témája, hogy az online, az offline és a nyomtatott eszközök miképp hasznosíthatók a múzeum számára például a múzeum és a közönség közötti interaktív kapcsolatban.
Káldy Mária, a MOKK igazgatója szólt arról is, hogy a rendezvényen mintegy 130-an vesznek részt. A konferencián szó lesz a közgyűjtemények szerepéről a fiatalok olvasás- és szövegértésének fejlesztésében, valamint a "finn csodáról", emellett szóba kerülnek a múzeumok kiadási stratégiái is. A résztvevők számtalan jó múzeumi gyakorlattal ismerkedhetnek meg a tanácskozás során - tette hozzá.
Az igazgató az MTI-nek elmondta, hogy bár a magyar múzeumpedagógia újabb reneszánsza 2000-ben indult, Magyarországon a pedagógiai módszerek alkalmazása a múzeumokban már a 19. század végén megjelent.
A skanzenben már 1975-ben elindult egy ilyen program, és a múzeumpedagógiának a nyolcvanas évekig nagy felfutása volt országosan, ekkor azonban a gazdasági helyzet miatt a háttérbe szorult. A rendszerváltás tovább mélyítette a bajokat: megszűnt a múzeumpedagógia mint önálló tevékenység - idézte fel az előzményeket.
A reneszánsz 2000-ben kezdődött, 2008-tól pedig az uniós pályázatoknak köszönhetően további lendületet kapott az ágazat: jelentős képzési folyamat indult el, a tartalomfejlesztésre is nagy hangsúly helyeztek. Megindult az infrastruktúrafejlesztés is, aminek köszönhetően például újra létrejöhettek oktatótermek.
A múzeumpedagógia jövőbeni irányairól, feladatairól és lehetőségeiről szólva Káldy Mária elmondta: hozzá kell járulnia a jövő közönségének kineveléséhez, de a felnőttek és az idősebb generációk képzése is fontos, az oktatás területén pedig az egész napos iskola, valamint a közösségi szolgálat bevezetése új perspektívát nyit a múzeumpedagógia számára, az iskolák "felfedezhetik", hogy mire használhatják a múzeumot.
Ezek érdekelhetnek még
2024. November 04. 14:07, hétfő | Helyi
K&H: indul a „pénztanárok” versenye
a TikTokon csapnak össze egymással a pedagógusok
2024. Szeptember 25. 07:52, szerda | Helyi
NAV: szeptember 30-ig igényelhető vissza a külföldi áfa
2024. Szeptember 13. 06:00, péntek | Helyi
PM: az IMF is támogatja a magyar EU-elnökség célkitűzéseit
A Nemzetközi Valutaalap (International Monetary Fund, IMF) szerint a magyar gazdaság növekedése az uniós rangsor élmezőnyében lehet jövőre
2024. November 22. 09:59, péntek | PR
Többen látják az egyetlen járható útnak a lakásbérlést a fiatalok számára
még mindig sokan vannak azonban, akik szerint pénzkidobás ingatlant kivenni