Városlista
2024. november 22, péntek - Cecília

Hírek

2018. Április 25. 18:03, szerda | Belföld
Forrás: mti

Hat és fél millióan rádiózunk naponta, a Petőfi a leghallgatottabb adó

Hat és fél millióan rádiózunk naponta, a Petőfi a leghallgatottabb adó

Csaknem hat és félmillióan rádióznak naponta Magyarországon, a leghallgatottabb adó a Petőfi, amelyet a Kossuth és a Rádió 1 követ

- közölte szerdán az MTI-vel az első negyedéves, egységes rádiós hallgatottságmérési adatok alapján a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH).
Az NMHH honlapján is közzétett tájékoztatás szerint a lakosság 93 százaléka hallgat heti rendszerességgel rádiót, ami több mint 7,7 millió embert jelent; egy átlagos napot alapul véve a Petőfi rádió 1,8 millió, a Kossuth 1,4 millió, míg a Rádió 1 1,3 millió embert ér el. A Music FM hallgatótábora 685 ezer főre rúgott, a Sláger FM-re 510 ezren hangoltak.

A fővárosban az első negyedévben a vizsgált korosztályba tartozó lakosság 76 százaléka naponta, míg 93 százaléka heti rendszerességgel hallgatott valamilyen rádiót. Az átlagos napi hallgatószám Budapesten a Sláger FM esetében 277 ezer fő volt, ezt a Rádió 1 követte 258 ezer hallgatóval, majd a Music FM 247 ezerrel. További két csatornára voltak kíváncsiak Budapesten 100 ezer főnél többen: a Kossuth Rádióra (165 ezren) és a Petőfi Rádióra (143 ezren) - tudatták.

A közlemény arra is emlékeztet: a rádiók és ügynökségek korlátlanul férhetnek hozzá a rádiópiaci szakemberek által javasolt módszertan alapján előállított adatokhoz, a nyilvánosság - ahogyan eddig is - szűkített információkat kap a piaci szereplők gazdasági érdekeinek védelmében.

Mint írták, a felmérések eredményeiről mostantól az NMHH összefoglalókat készít és tesz közzé az nmhh.hu honlap "Kutatások" menüpontjában; a részletesebb tartalmak május 3-tól lesznek elérhetőek a honlapon. Az adatokat minden esetben az érintettek ismerik meg először a kutatócég adatbázisában, a publikus adatok minden alkalommal csak az ezt követő néhány munkanapon belül találhatók meg a hatóság honlapján. Ezek az összefoglaló tanulmányok, amelyeket táblázatok és grafikonok egészítenek ki, bárki számára ingyen elérhetőek, tehát a nyilvánosság - ahogyan eddig is - szűkített információkat kap a piaci szereplők gazdasági érdekeinek védelmében.



A hatóság a közönségmérés adatfelvételi módszertanát a piaci szereplőkkel történt többszöri egyeztetés után, az összes érdekelt fél szempontjait figyelembe véve határozta meg. Az NMHH 2020-ig érvényes közbeszerzési eljárását a Kantar Hoffmann - M-Meter konzorcium nyerte, amely alapján a hatóság honlapján az országos és fővárosi rádiók adatai havonta, a megyei jogú városok és hálózatos vételkörzetek negyedévente, a kisebb helyi vételkörzetek eredményei pedig félévente frissülnek. A mérések a 15 éves és idősebb lakosság hallgatási szokásait mutatják be.

A közlemény arra is emlékeztet: a hatóság tavaly hirdette meg rádiós közönségmérési pályázatát azzal a céllal, hogy egységes, részletes mérési módszertan alapján az országos, budapesti és lokális szinteken a rádiók hallgatottságmérése átláthatóvá váljon, egyúttal vonzóbbá tegye azt a hirdetők számára. Az adatokhoz a rádióadók és az ügynökségek díjmentesen és korlátlanul férhetnek hozzá.

Megjegyzik: a tenderkiírás műszaki leírásának megfelelően az új hallgatottságmérés - a kisebb, helyi vételkörzeteket kivéve - az országos és a megyei jogú városokban, valamint a hálózatos vételkörzetekben alapvetően visszatért a naplós mérési módszertanhoz, amellyel az utóbbi tíz évben nem végeztek országos méréseket.

A Magyarországon korábban már alkalmazott módszerrel az eredmények párhuzamosan, online és offline eljárással felvett önkitöltős naplók feldolgozásával születnek. Ez számottevő változás, hiszen az utóbbi években a piac legtöbb szegmensében a telefonos, úgynevezett Day After Recall (DAR) módszertan szerinti rádiós közönségmérés dominált a piacon. A legutóbbi tenderidőszakban is ilyen módszertannal készültek az országos és fővárosi rádiós közönségmérések. Annak a periódusnak a kezdetén, 2013-ban a Rádiós Médiaszolgáltatók Egyesülete bízta meg a jelenleg is győztes cégcsoportot a rádiós hallgatottságmérés lebonyolításával - közölték.

A naplós adatok bevezetését megelőzte egy rövid, párhuzamos módszertannal zajló átfutási időszak, hogy a piaci szereplők felkészülhessenek a módszertani átállásra, az új módszertannal készült eredmények befogadására és helyes interpretálására. Az első negyedéves adatok már a naplós eredményeket mutatják - írta az NMHH.

Címkék: rádió

Ezek érdekelhetnek még

2024. November 22. 07:56, péntek | Belföld

Orbán Viktor szerint óriási mértékben sikerült kiszélesíteni Magyarország mozgásterét

Az elmúlt egy évben óriási mértékben sikerült kiszélesíteni Magyarország mozgásterét, elsősorban a nemzetközi politikai térben, ami a határon túli magyar közösségek megerősödését is jelenti

2024. November 22. 07:54, péntek | Belföld

Rogán Antal abban bízik, sokan fogják használni a Digitális Állampolgárság Programot

Abban bízom, hogy a Digitális Állampolgárság Program alkalmazás széles tömegeknek elnyeri a támogatását, sokan fogják használni, mert látni fogják, hogy így egyszerűbb ügyet intézni, magukat azonosítani

2024. November 21. 07:51, csütörtök | Belföld

Szijjártó Péter: Dél-Korea legnagyobb élelmiszeripari cége hazánkban építi fel az első gyárát a régióban

Dél-Korea legnagyobb élelmiszeripari cége Magyarországon építi fel első közép-európai gyárát, kétszáz új munkahelyet teremtve ezzel Dunavarsányban - jelentette be szerdán Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter Budapesten.