Városlista
2026. június 13, szombat - Antal, Anett

Hírek

2013. Január 10. 05:00, csütörtök | Életmód
Forrás: OrientPress Hírügynökség

Depressziót okoznak a diétás italok?

Depressziót okoznak a diétás italok?

Egyes szakértők szerint depressziót okozhatnak a diétás italok, miután egy nagyméretű, 250 ezer fő bevonásával készült tanulmány arra a következtetésre jutott, hogy a depresszió gyakoribb azok körében, akik gyakrabban fogyasztanak mesterségesen édesített italokat - számol be a BBC. Több szakértő azonban megkérdőjelezi az összefüggést.

Míg az édesítőszerrel készült üdítők növelik, addig a kávéfogyasztás csökkenti a depresszió kialakulásának kockázatát - erre a következtetésre jutott a tanulmány. Azok, akik napi négy csésze kávét megittak, a tanulmány tízéves ideje alatt 10 százalékkal kisebb eséllyel diagnosztizáltak depresszióval, mint azokat, akik nem fogyasztottak rendszeresen kávét.

Ugyanakkor azok, akik naponta négy doboz vagy pohár szénsavas diétás üdítőt, vagy mesterségesen édesített gyümölcslevet fogyasztottak el, egyharmaddal megnőtt az esélyük a depresszió kialakulására.

Dr. Honglei Chen kutatásvezető elmondta: 'A kutatás eredménye azt sugallja, hogyha az illető csökkenti a diétás italok fogyasztását, vagy azokat kávéra cseréli, jelentős mértékben csökkenti a depresszió kialakulásának kockázatát.'

Mások azonban megkérdőjelezik a tanulmány állítását, mondván, hogy azok az 50-80-as éveikben járó amerikaiakra vonatkoztak, és közel sem biztos, hogy más populációra is érvényesek az eredmények. Az édesítőszerek biztonságosságát pedig szakértők vizsgálják, s a piacon már kiváló múlttal rendelkeznek.

Címkék: depresszió, italok

Ezek érdekelhetnek még

2026. Június 12. 16:00, péntek | Életmód

Vasárnapig látható az első kínai császár agyagkatonáit bemutató kiállítás a Szépművészetiben

Vasárnapig látogatható a Szépművészeti Múzeum Az öröklét őrei. Az első kínai császár agyagkatonái című kiállítása, amelyet eddig több mint 200 ezren tekintettek meg - közölte az intézmény csütörtökön az MTI-vel.

2026. Június 12. 11:00, péntek | Életmód

Lannert Judit: nincs szó az egyházi fenntartású, illetve a hat- és nyolcosztályos iskolák megszüntetéséről

Közös érdekünk, hogy eloszlassunk minden olyan feltételezést, hogy az egyházi fenntartású vagy a hat- és nyolcosztályos iskolákat bárki meg akarná szüntetni

2026. Június 11. 17:00, csütörtök | Életmód

Folytatódik a Veszprémi Petőfi Színház öt éve indult átépítése