Hírek
2012. Március 20. 14:11, kedd |
Belföld
Forrás: OrientPress
A fehér rizs növeli a cukorbetegség kialakulásának kockázatát
A fehér rizs hozzájárulhat a 2-es típusú diabétesz kialakulásához – mutattak rá a Harvard Egyetem kutatói. Minden egyes nagy adag tál rizs ugyanis 11 százalékkal növelte a betegség kialakulásának kockázatát.
Az Egyetem kutatói mindezt négy országban, Kínában, Japánban, Ausztráliában és az Egyesült Államokban elvégzett vizsgálatuk alapján állapították meg. Ehhez mintegy 350 ezer embert vizsgáltak 22 éven keresztül, s ez idő alatt 13 ezer személynél alakult ki a 2-es típusú diabétesz.
A szerzők a British Medical Journal című szakfolyóiratban azt írták: 'Úgy találtuk, hogy a fehér rizs vélhetően növeli a kettes típusú cukorbetegség kockázatát, különösen akkor, ha nagyobb mennyiségben fogyasztják, ahogyan azt az ázsiaiak teszik'.
A barna rizsben ugyanakkor olyan tápanyagok, rost, magnézium, vitaminok vannak, amelyek megvédenek a betegség kialakulása ellen – írja a Fox News.
OrientPress Hírügynökség
Ezek érdekelhetnek még
2026. Június 12. 15:00, péntek | Belföld
Ötvenhatan tettek esküt Magyarország hivatalos mentőcsapatánál, a HUNOR-nál
A katasztrófavédelem központi mentőszervezeténél 56-an tettek esküt, miután részt vettek egy háromnapos szimulációs gyakorlaton Hajdúszoboszlón, a Katasztrófavédelmi Kiképző- és Raktárbázison -
2026. Június 12. 12:00, péntek | Belföld
NAV: július 1-től hatályba lép a 3 eurós uniós vámszabály
Július 1-től Magyarországon is érvényesek az új uniós vámszabályok: az EU-n kívüli webáruházból rendelt, 150 euró alatti értékű csomagokban lévő áruféleségek után 3 eurós vámot kell fizetni
2026. Június 12. 07:13, péntek | Belföld
Kormányszóvivői tájékoztató: a diák- és a babaváró hitellel, a fővárossal és az egészségüggyel kapcsolatos döntéseket hozott a
2026. Június 11. 13:00, csütörtök | Belföld
Vitézy Dávid: felveszik a kesztyűt a lassújelekkel szemben
Felveszik a kesztyűt a lassújelekkel szemben, ezen a nyáron a MÁV-nál olyan pályafelújítási program indult, amelynek célja, hogy legalább a legfontosabb, legnagyobb forgalmú vasútvonalakon csökkenjenek a lassújelek
